Wilder Hund

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Salzburgu, Loferer Steinberge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Mitterhorn 2506 m
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

Parkoviště - Schmidt-Zabierow-Hütte - klettersteig - Mitterhorn 2506 m - Schmidt-Zabierow-Hütte - parkoviště

3 km JZ  směrem od obce Lofer.
Do obce Lofer od Salzburgu, nebo od St.Johanu. Ze středu obce směr St. Johan asi 0,5 km a pak vlevo - značeno na chatu Schmidt-Zabierow-Hütte. Asi po 200 m značka zákaz vjezdu s vyjímkou hostů chaty. Zde vlevo parčík s pitnou vodou a možností relaxace. Po silničce vyjíždíme dále. Asfalt končí na konci oploceného objektu a my pokračujeme ještě asi 200 m po prašné cestě na parkoviště pro chatu Schmidt-Zabierow-Hütte - je oploceno elektrickým ohradníkem proti kravám.

Z parkoviště stoupáme údolím, pak vlevo do úbočí. Zde pramen vody. Před hranicí lesa se cesta stáčí již na skalnatými prahy vpravo. U hranice lesa opět voda. Naše cesta křižuje postupně na druhou stranu údolí a zde stoupá k chatě.
Asi 20 minut od chaty / chata je již vidět/ rozcestník. Od něj vede cesta vpravo k chatě a vzhůru stoupá / v r. 2015 bez šipky/ značená cesta vyúsťující za chatou u cvičné stěny. Kdo má zájem, může se vydat po této cestě a na rozcvičení absolvovat klettersteig na cvičné stěně - viz popis Klettersteigschule obtížnost C-E. Stoupáme vpravo k chatě. U prvého rozcestníku odbočuje značená cesta směr Nackter Hund./ V r. 2015 byla vpravo pod spodnější cestou, asi 150-200 m před rozcestníkem, trubka s vodou/. Od rozcestníku vlevo pokračujeme k dalšímu rozcestníku.
U něj odbočíme vpravo na cestu 613 směr Wehrgrubenjoch. Asi 50 m pod pásem skal odbočuje vpravo pěšina k nástupu cesty Wilder Hund. Traverz a vzhůru na skálu.

Cesta má hodnocení D a tím i začíná nástup. Většina úseků cesty v obtížnosti D je bez stupů - jen na tření - rajbasy. Výše již snadněji. Ostatně na tření je i šikmý traverz přes plotny vpravo pod polovinou cesty obtížnosti C. Skála je ale drsná, drží dobře. Za plotnami následuje pilíř D. Vyšší D jsou spáry – dolní na ruku, horní je hodně široká. Výše další úsek C/D a D. Následuje C a závěrečné B.

Cesta končí na hřebeni. Zde můžeme buď odbočit vlevo, hřebenem mírně sklesat do sedla Wehrgrubenjoch 2218 m a z něj vlevo dolů. Zde asi 300 m klettersteig obtížnost A - B na standardní cestě do sedla. Zajištěná cesta končí prakticky až s koncem skal. Nyní kousek k odbočce k nástupu a po výstupové cestě zpět. Pokud jsme při výstupu nenavštívili klettersteigy u chaty, můžeme tak učinit nyní.

Další možností je naopak na hřebenu odbočit vpravo a vystoupat k začátku klettersteigu Nackter Hund - D. S vrcholu je pak možno sklesat po značené cestě zpět k chatě Schmidt-Zabierow-Hütte.

Literatura
Mapa 14 Berchtesgadener land, Kompas
Web http://www.bergsteigen.com/klettersteig/salzburg/loferer-und-leoganger-steinberge/klettersteig-wilder-hund
Počasí https://www.alpenverein.at/portal/wetter/index.php
Chaty Schmidt-Zabierow-Hütte
Obrázek (Hlavní) pilíř D (Autor: L.Beneš)
dolní spára D (Autor: L.Beneš)
horní spára (Autor: L.Beneš)
hřebínek (Autor: L.Beneš)
nad dolní spárou (Autor: L.Beneš)
nad nástupem D (Autor: L.Beneš)
nástup D (Autor: L.Beneš)
pilíř D - detail (Autor: L.Beneš)
traverz B (Autor: L.Beneš)
výše nad nástupem stále D (Autor: L.Beneš)
závěrečné D (Autor: L.Beneš)
závěrečný hřebínek (Autor: L.Beneš)
závěrečný hřebínek B (Autor: L.Beneš)
závěrečný hřebínek C (Autor: L.Beneš)