West Grat Karhorn Klettersteig

celkový pohled na hřeben s klettersteigem

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Lechquellen Gebirge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Karhorn 2416m
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

Warth - lanovka - Warther Sattle - klettersteig - Karhorn - Warther Sattle - Warth

0 km Z  směrem od obce Warth.
Do Warthu se můžeme dostat od Z z Bregenz po silnici č. 200, od V z Routte po silnici 198, nebo od J z Stuben po silnici 198.
Z hlavní křižovatky těchto tří cest k Z po silnici č. 200 asi 0,5 km k dolní stanici lanovky Seffisalp. Zde na parkoviště lanovky nebo parkoviště nedalekého hotelu Steffisalp. V jeho rohu je rozcestník pro pěší.

Lanovkou Steffisalp na horní stanici. Odtud k Z pěšinou, která nejprve traverzuje a pak stoupá podél zimní lanovky vzhůru.
Pokud nechceme použít lanovky, je možno vystoupat pěšky. Od parkoviště nejprve po silničce, pak podél potoka a nakonec podél zimní lanovky. Zde stále podél lanovky až na výše zmiňovanou cestu, nebo asi o 50 m níže po cestě od horní stanice Steffisalp k vyhlídce na Warth vpravo a pak obloukem k horní stanici zimní lanovky. Odtud pěšinou směr Warther Sattel, na kterou se napojí dříve zmiňovaná cesta. V případě nevyužití lanovky je nástup delší asi o 45 minut.
Ostrým travnatým hřebínkem, výše vpravo od něj do sedla Warther Sattel. Zde pokračujeme na druhou stranu a mírně stoupajícím traverzem po značené výstupové cestě na Karhorn. U kovového rozcestníku / na vrchol značeno 45 minut/ pokračujeme dále mírně stoupajícím traverzem, později přímo vpravo na hřeben k začátku klettersteigu.

Podstatně výhodnější je absolvovat tento klettersteig v pokračování Karhorn Klettersteigu - v opačném směru, jako sestup.

Celý klettersteig je dlouhý 600 m, jde o jen lehce stoupající skalnatý hřebínek, a je celý vidět s vrcholu. Větší část má obtížnost A/B, ale je zde několik míst obtížnějších - do obtížnosti C/D: skalní koně, 2 lanové mosty o délkách 2 m, několik strmějších stěnek C/D, odšlapy na tření.

Pokud jsme absolvovali tento klettersteig samostatně, sestup s vrcholu Karhornu po značené cestě. Několik metrů po výstupové cestě, několik metrů sklesáme dolů a po značkách odbočíme vpravo na žebro, kterým pak dále sestupujeme. /Zde pozor, je vyšlapaný i přímý sestup ve spádnici, zde ale volné kamení, strmé trávy, skalky obt. I/. Cesta sestoupá k travnatému úbočí a odtud traverz 35 min. do sedla Warther Sattel. Dále již po výstupové trase.
Pokud jsme klettersteig použili jako sestupovou cestu z Karhornu, pak sestup viz popis nástupu tohoto klettersteigu.

Literatura
Mapa Kompass WK33 Arlberg
Web
Počasí https://www.alpenverein.at/portal/wetter/index.php
Chaty
Obrázek (Hlavní) celkový pohled na hřeben s klettersteigem