Franzl Klettersteig

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Salzburgu, Radstädter Tauern
Stát Rakousko
Vrchol(y) vrchol stěny
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 -
Exponovanost Velmi exponované  3/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

parkoviště - klettersteig - parkoviště

0 km J  směrem od obce Hüttschlag.
Příjezd autem: Po silnici B311 od Bischofshofenu nebo od Zell am See, do Sankt Johan nim Pongau. Na JZ křižovatce odbočíme k J po silnici L 109 směr Grossarl a pokračujeme údolím až do Hüttschlag. U Vjezdu do obce ihned za tunelem kolem hasičské zbrojnice do ulice vpravo, kde je možné parkovat.

Od parkoviště se vrátíme na hlavní silnici a po ní pokračujeme do centra obce a dále až k odbočce cesty vlevo přes most. Přejdeme přes řeku, vlevo mezi domky a za nimi vpravo vzhůru po značené cestě ohraženou pastvinou pod stěnu k nástupu klettersteigů.

Ze stejného východiště vychází také Kupfergeist klettersteig D/E 140 výškových metrů a prvou část výstupu překrývá též lehký Gletschergoas Steig B, 40 výškových metrů.
Všechny cesty mají prvé metry společné – úsek B. Od rozcestí odbočuje naše cesta vpravo snadno A/B pod první stěnku. Zde se cesta dělí. Podle popisu vedou obě cesty – Franzl i Gletschergoas Steig – vpravo a plotnami vzhůru, levou cestou stěny pak Gletschergoas Steig sestupuje (o malinko snazší). Po dešti mohou být obě cesty mokré, sestupová cesta více. Nad stěnou končí Gletschergoas Steig a Franzl klettersteig pokračuje stoupajícím traverzem po plotnách , postupně B/C, C, C/D a D.
Následuje odpočinková terasa A/B s lavičkou a vrcholovou knihou.
Odtud pokračuje traverz C/D k rozdvojení cest. Vlevo odbočuje těší varianta přes převis D/E. Vpravo vede snazší varianta. Cedule upozorňuje, že za mokra není tato lehčí cesta schůdná (voda příp. s blátem tekoucí po cestě i přes kramle) a v tom případě je nutno lézt těžší variantu.
Snazší varianta začíná traverzem B/C s jemnými stupy a pak pokračuje svisle vzhůru, obtížnost D. Nakonec vlevo svislé C, kde se obě cesty spojí.Výše již snadněji C, úsek D je opět velmi svislý. Nakonec C/D po strmých plotnách ke konci cesty.
Celá cesta má poměrně jemné stupy, dobré boty jsou rozhodně výhodou. Cesta velmi vzdušná, odsed se může hodit.

pěšinou vzhůru, vlevo a následně kolem salášky po značené cestě dolů.