Klostertaler Klettersteig am Fallbach

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Verwall-Gruppe
Stát Rakousko
Vrchol(y)
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Unikátně krásná  3/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

parkoviště - nástup - klettersteig - sestup - parkoviště

0 km Z  směrem od obce Dalaas.
Arlberským údolím od Bludenz k východu. Buď po dálnici S16, pak odbočka Dalaas, nebo po silnici L97 údolím do obce Dalaas. Ihned u prvého mostu přes vodu leží vlevo od silnice velké parkoviště - proti hotelu Krone. Zde i informační panel ke klettersteigu.

Na rozcestníku u parkoviště není klettersteig vyznačen. Přejdeme na druhou stranu příjezdové silnice a stoupáme západním směrem silničkou směr Winkel. Od rozcestníku u posledních domů je již klettersteig značen. Sestupujeme prašnou cestou pozvolna k toku potoka Fallbach. Od rozcestníku u potoka 10 minut po modré značce vzhůru, pod hnědou stěnou překročíme potok a pokračujeme ještě asi 50 m vpravo od vodopádu.

Cesta má v terénu vyznačeno 5 částí - viz plánek.
Úvodní část nazvaná Devil´s start vede členitou skálou, převážně úseky obtížnosti C, jeden hladký úsek C/D. Úseky obtížnosti C jsou v celé cestě velmi často bez přírodních chytů, stupy však na skále drží / to nebude platit za mokra a vzhledem k tomu, že cesta je nová, se při větší frekvenci používání časem může obtížnost zvyšovat/. V celém úseku není mnoho míst na odpočinek.
Druhá část nazvaná Bella Vista / začíná odpočinkovým místem/ vede méně strmým terénem a má většinou obtížnost B, místy B/C.
Třetí část nazvaná See Spray je ještě snazší - většinou obtížnost A- B. Tento úsek nás zavede pod další strmý úsek.
Čtvrtá část nazvaná Dirty Shoe Corner začíná plotnovitým úsekem B/C který nás dovede k vrcholové knížce. Od ní pokračuje rampa C, lehce převislý úsek C/D a dále opět obtížnost B/C. Stoupáme pod závěrečnou hladkou stěnu.
Pátá část Starway to Heaven vede strmějšími úseky C vlevo vzhůru, pak vpravo vzhůru po kramlích C až C/D v hladké stěně, výše další úsek strmý C/D. Tím cesta vrcholí, následuje již snadnější úsek maximálně B/C k okraji lesa. Lesem pokračuje vlevo zajištěný traverz. Je o sice A, ale vede hliněnou cestičkou, která se bude léty používání také stávat obtížnější.
Celkově krásná cesta vyžadující jistý pohyb nohou na ukloněném terénu. Dobré boty na skálu jsou zde výhodou / při sestupu v strmých šotolinových úsecích se hodí spíše dobrý vibram/. Cesta je dlouhá, namáhavá i na ruce, nedává možnost ústupu.

Od konce zajištění pokračujeme po modrými kruhy označené traverzující stezce přes potok a dál až k celkem strmě dolů klesající modré značce. Tou dolů až na rozcestí u posledních domů a po příjezdové asfaltce zpět na parkoviště. Kousek před koncem lesa je na cestě miniaturní klettersteig: 2 m žebříček a asi 10 m dřevěných lávek ve svislé stěně, vše zajištěno jistícím lanem.