Hetschi + Karin Klettersteig

Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P- nástup - The Little Rock V - Hetschi Kl C - Karin Klettersteig - setup - P

1 km JZ  směrem od obce Trattenbach.
Příjezd autem: Do města Steyr severně od Alp. Odtud po silnici B115 k jihu. Ve městě Ternberg odbočíme vpravo, za vodou vlevo a pokračujeme po levém břehu k jihu do Trattenbachu. Zde vpravo do údolí Trattenbachu, výše pak vlevo a podle šipek na parkoviště pro Klettersteigy. Jde o placené parkoviště 2,50 E. Parkovací lístek se kupuje společně s malou lahvičkou chlazené minerálky.

Od parkoviště vlevo stoupáme stezkou a vlevo k prvním klettersteigům.

Jako první přicházíme ke skále, kde začíná cesta č. 1 The Little rock. Jde o krátkou cestu, která tvoří variantu k nástupu cestou č. 2 Hetschi Klettersteig. Jde o cestu těžší – výšvih C, jinak A a B. Cesta se napojí na cestu č. 2 asi v 10 m.

Cesta č. 2 je převážně obtížnosti B, několik míst B/C a jedno místo C.

Cesta č. 2 končí u u dřevěné Platformy, ze které je dobrý přehled o všech cestách v horní stěně. Bývá plná fotografů i odpočívajících. Pod platformou také začíná lanový most.

Přes platformu k nástupu cesty č. 3 Karin Klettersteig. Cesta razantně stoupá s obtížností C. (Je to poměrně těžké C, pokud porovnáváme např. s cestou č. 5 Trattenbacher)

Nad prvním úsekem C odbočuje vpravo krátká spojka č. 8 Laserer Quergang, kterou se můžeme dostat na horní – snazší – část cesty č. 7 – obtížnost D.

Cesta č. 3 Karin pokračuje snadněji vlevo a opět náročný úsek obtížnosti C.

Poslední část cesty je již snadnější – obtížnost B/C.

Sestupujeme vpravo pěšinou při hraně stěny až k velké tabuli označující sestup. Nejprve malá skalka s žebříkem, pak serpentinami pěšinou rychle dolů až ke kaskádě žebříků, částečně šikmých. Poslední žebřík je bez možnosti jištění.

Od posledního žebříku vpravo k pravému okraji horní stěny, kde můžeme pokračovat další zajištěnou cestou.

Literatura
Mapa Kompass WK 70, Nationalpark Kalkalpen
Web https://www.bergsteigen.com/touren/klettersteig/hetschi-und-karin-klettersteig-beisteinmauer/