Rudl Eller Steig

Oblast Alpy-Dolomity-Lienzske, Gailtaler Alpen / Lienzer Dolomiten
Stát Rakousko
Vrchol(y)
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (A)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Lehké (A)  1/5 -
Exponovanost Není exponované  1/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P- Dolomiten H - cesta Rudl Eller Steig - Karlsbader H. - Dolomiten H - P

3 km J  směrem od obce Tristach.
Po silnici B108 nebo B100 do Lienz . Odtud na Tristach. Lavanter Strasse dálek JV směr Tristecher See. Silničkou vzhůru a pak vlevo odbočka k Dolomitenhütte. Jde o mýtnou silnici.

Od parkoviště projdeme k chatě Dolomitenhütte a kolem ní cestou s výhledy dále do údolí. Asi po 6 minutách odbočka Rudl Eller Weg vlevo.

Cesta je značena jako černá – obtížná. Vzhledem k obtížnosti A jde spíše o zajištěnou cestu než klettersteig.

Od odbočky stoupáme strmě k salaši Weissteinalm, odtud vpravo mírněji pastvinami, později lesem. Na „vrcholku“ se cesta stáčí vpravo - k jihu a skalkami do sedla pod velkou stěnou.

Před námi je šikmý komínovitý výstup zajištěný lanem. Následuje snadnější výstup do sedla. Zde opět několik metrů zajištění. Kromě tohoto úseku je v pokračování k chatě Karlsbader Hütte ještě několik míst s lanem na přidržení.

Pokračujeme cestou traverzující pod úpatím stěn, později loukami až na silničku vedoucí na Karlsbader Hütte.

Na silničce: Buď vzhůru až na chatu, nebo je možné se po silničce vrátit zpět k výchozímu bodu