Piccola Ferrata – Ferrata Zellinköpfe

Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P -Dolomiten H - klettersteig - Karlsbader H - Dolomiten H - P

3 km J  směrem od obce Tristach.
Po silnici B108 nebo B100 do Lienz . Odtud na Tristach. Lavanter Strasse dálek JV směr Tristecher See. Silničkou vzhůru a pak vlevo odbočka k Dolomitenhütte. Jde o mýtnou silnici.

Od parkoviště projdeme k chatě Dolomitenhütte a kolem ní cestou s výhledy dále do údolí. Asi po 6 minutách odbočka Rudl Eller Weg vlevo. Cesta je značena jako černá – obtížná.

Od odbočky stoupáme strmě k salaši Weissteinalm, odtud vpravo mírněji pastvinami, později lesem. Na „vrcholku“ se cesta stáčí vpravo - k jihu a skalkami do sedla pod velkou stěnou.

Před námi je šikmý komínovitý výstup zajištěný lanem.
Výše již snadnější terénem k rozcestníku. Zde vpravo odbočuje Ferraata Zellinköpfe.

Od rozcestníku několik metrů vpravo, zde začátek klettersteigu.
Na počátku snadné A/B, B, střídání s trávou. Nakonec vlevo po hřebínku až k jeho vrcholu.
Na konci asi nejtěžší místo B/C.

Sestoupíme opět na cestu Rudl Eller Weg. Odtud je možno se vrátit po výstupové cestě – cca 1 1/4h.

Nebo můžeme pokračovat po cestě dále. Zde opět několik metrů zajištění v sedélku a následující . Kromě tohoto úseku je v pokračování k chatě Karlsbader Hütte ještě několik míst s lanem na přidržení. Asi po 15 minutách je možno odbočit vpravo a sestoupit na silnici vedoucí od chaty do údolí. O něco dále odbočuje vlevo Laserz Klettersteig obtížnost D.

Pokračujeme cestou traverzující pod úpatím stěn, později loukami až na silničku vedoucí na Karlsbader Hütte. Odtud buď až na chatu, nebo je možné se po silničce vrátit zpět k výchozímu bodu.