Verborgene Welt Klettersteig

Oblast Alpy-Dolomity-Lienzske, Gailtaler Alpen / Lienzer Dolomiten
Stát Rakousko
Vrchol(y)
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P Klammbrückl - klettersteig - (Kerschbaumeralm) - P Klammbrückl

3 km JV  směrem od obce Leisach-Gries.
Po silnici B108 nebo B100 do Lienz . Odtud po silnici B100 k jihu směr Leisach-Gries. Asi 1,5 km za Leisach-Gries je vlevo odbočka k parkovišti Klammbrücke / Klammbrückl / parkoviště pro Kerschbaumeralm. Po úzké silničce, v druhé polovině prašné až na parkoviště. Poslední část prašné silnice je vhodné jet opatrně, zejména s dlouhými a nízkými auty.

Z parkoviště po silničce dál asi 100 m ke křižovatce. Sem lze sejít také z Dolomitenhütte. Pokračujeme vpravo silničkou směr Kerschbaumeralm. Pokračujeme dále silničkou, značená cesta několikrát zkracuje serpentiny silnice. Silničkou až na její konec u dolní stanice materiálové lanovky k chatě Kerschbaumeralm – asi 1 h.
Odtud pokračuje pěšina, která stoupá postupně svahem až do výšky asi 1680 m. Zde je vlevo odbočka k počátku klettersteigu.
Sestoupíme dolů k potoku, kde je možno se převléknout.

Nejprve lanový most s hliníkovou mostovkou širokou asi 10 cm na druhý břeh. Nad ním B/C. Překrok B a opět plotnovité B/C. Jde o poměrně novou cestu, možná by některá místa měla mít hodnocení C.
Následuje strmé C/D a další lanový most s hliníkovou mostovkou . V protější stěně zpočátku snadněji B, posléze B/C ve stěně kaňonu, na konci s hladkou stěnkou C/D, přístup k třetímu mostu.
Za ním C ve strmé skále, střídající se s B/C. Poslední pilíř B/C – chyty skoro nejsou, občas chybí i stupy. Přes poslední čtvrtý most a za ním cesta končí.

Od konce klettersteigu můžeme:
1 sestoupit vpravo po značené cestě zpět na parkoviště
2. pokračovat vlevo po značené cestě k chatě Kerschbaumeralm. Odtud je možno mimo jiné navštívit Madonnen Klettersteig. Návrat k parkovišti po značené cestě.