Wildkar Klettersteig

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Dachsteinu, Dachsteingebirge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Niederes Kreuz 2651
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

stanice lanovky Gjaidalm - Simony H. - nástup - Wildkar Klettersteig - Niederes Kreuz - Simony H. - stanice lanovky Gjaidalm

1 km JV  směrem od obce Obertraun.
Příjezd autem: Po dálnici A1 k Exitu 224, směr Gmunden a dále po silnici B145 do Bad Goisem. Za ním vpravo po B166 a L547 do Hallstadttu a do Obertraunu. Tam vpravo k Dachsteinseilbahn. Zde parkoviště.

Lanovkou do stanice Gjaidalm.
Odtud po cestě 650 nejprve k Gjaid-alm a potom příjemnou cestou v kosodřevině Nejprve mírně zvlněnou krasovou planinou, pak mírně vzhůru, později docela strmě k Simony Hütte (asi 3 h).
Od chaty po cestě 650 směr Hoher Trog. Odbočka k nástupu není ani v terénu vyznačena. Začíná u řady ohromných balvanů – před nimi vlevo vzhůru. Na jednom z nich je nápis.
Stezkou k úpatí pilíře Vorderes, jímž klettersteig vede. Na plánku je malována odbočka dříve, než je ve skutečnosti.

Cesta Wildkar klettersteig začíná celkem snadno B, výše C, Pak převislý krok D, snazší B a C/D kolíková stěna . Výše postupně C,B,A. U konce závěrečné krátké D. Následuje hřeben A/B.
V místech, kde končí lano zajištění vlastního pilíře vede vpravo pěšinka. Možná je to pěšinka z mapy, která klesá strmě k nástupu, ale možný sestup není ověřen . Po mužících vzhůru, ještě 2x zajištěná cesta A, A/B, stoupáme k rozcestníku se značenou cestou 651.

Odtud lze jít vlevo také na vrchol Niederes Kreuz 2651m .Jinak vpravo po značené cestě 651 dolů přes Hoher Trog k Simony H.
Dále buď po výstupové cestě (více kosodřevinou) č. 650, nebo po cestě 657 a 615 (více po škrapech, je o 30 minut delší) ke stanici lanovky.

Literatura
Hoher Ochsenkogel
nástup
pohled zpět na nástup
prvý další zajištěný úsek na hřebeni
před koncem
spodní střední část
stěna CD
střední část
škrapy na přístupo od Simony H.
zde odbočíme vlevo k políři