Mingma Klettersteig -Schöberl

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Dachsteinu, Dachsteingebirge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Schöberl 2310
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (A/B)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

lanovka Gjaid-Alm - Simohy H - Mingma klettersteig Schöberl - Simony H - lanovka

1 km JV  směrem od obce Obertraun.
Příjezd autem: Po dálnici A1 k Exitu 224, směr Gmunden a dále po silnici B145 do Bad Goisem. Za ním vpravo po B166 a L547 do Hallstadttu a do Obertraunu. Tam vpravo k Dachsteinseilbahn. Zde parkoviště.

Lanovkou do stanice Gjadalm.
Odtud po cestě 650 nejprve k Gjaid-alm a potom příjemnou cestou v kosodřevině Nejprve mírně zvlněnou krasovou planinou, pak mírně vzhůru, později docela strmě k Simony Hütte (asi 3 h).

Od chaty k rozcestníku k cestě 650 směr Hoher Trog. Naše stezka však odbočuje ihned od rozcestníku lehce vlevo od cesty 650. Scházíme lehce vlevo do sedélka, kousek vlevo a zde vzhůru do protějšího svahu vzhůru. Druhou možností, naznačenou v schematickém plánku, je v sedélku naopak odbočit vpravo a podél skal k suťovitému svahu, kterým vystoupáme na hřebínek.
Nikde žádné značení, občas červená tečka jako značka. Výše pak přijdou ke slovu i mužíci. Je užitečné se držet cesty, zejména pak v sestupu. Stoupáme k suťovému svahu pod stěnou Schöberlu. Vpravo odbočuje pěšina k cestě Moni Klettersteig. Pokračujeme vlevo, mineme odbočku k Via Steinbock vpravo a zleva obcházíme úpatí skal stále vzhůru až k nástupu.

Od nástupu kousek snadno, pak dva stupně spíše B. Výše opět A/B, dále kus chodeckým terénem a pak opět zajištění A/B.

Sestup s vrcholu cestou stejnou cestou zpět k chatě Simony Hutte.(případně lze spojit s výstupem cesty Moni nebo Via Steinbock Klettersteig ).

Dále od chaty buď po výstupové cestě (více kosodřevinou) č. 650, nebo po cestě 657 a 615 (více po škrapech, je o 30 minut delší) k lanovce

Cesta se nejčastěji používá jako sestupová cesta pro cesty Moni nebo Via Steinbock Klettersteig

Literatura
Mapa AV mapa 14 Dachsteingebirge
Web https://www.bergsteigen.com/touren/klettersteig/wildkar-klettersteig/
Počasí
Chaty Gjaidalm nebo Simony H.