Schlicker – Ochsenwand Klettersteig

Oblast Alpy-Centrální rakouské, Stubaiské Alpy
Stát Rakousko
Vrchol(y) Grosse Ochsenwand
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

parkoviště - Schlickeralm - klettersteig - Schlickeralm - parkoviště

0 km Z  směrem od obce Fulpmes.
Po dálnici A13 k Exitu 10, nebo silnicí B182 Innsbruck – Brenner do Schönberg im Stubaital a zde dále po silnici B183 do Fulpmes k lanovce. Zde parkoviště.

Pro nástup máme několik možností:
1.Lanovkou Kreuzjochbahn na střední stanici a odtud mírně stoupáme na Schlickeralm. Odtud stoupáme po prašné silničce stále údolím až do výšky 1860 m. Zde křižovatka: Vlevo vzhůru vede cesta na Zirmachalm a Sennjoch, vpravo odbočuje cesta k nástupu naší cesty.
2. Alternativně můžeme vystoupat na Schlickeralm z Fulpmes buď pěšky po cestě 114 – vede v podstatě podél potoka Schlickerbach, nebo na kole po cyklotrase č 562. Odtud pokračujeme po prašné silničce ke konci údolí jako v předchozím případě. V tomto případě je převýšení výstupu asi o 300 m vyšší.
3.Lanovkou Kreuzjochbahn na horní stanici Kreuzjoch. Zde můžeme nástup spojit s absolvováním cesty Gratklettersteig Kreuzjoch – představuje zdržení asi ½ hodiny. Následně sestoupíme přes Zirmachalm na výše uvedenou křižovatku. Čas potřebný pro sestup je asi ¾ h, sejdeme o 250m výškových.

Z křižovatky asi 100 m údolím lehce dolů k další křižovatce a zde vlevo cestou k nástupu. Stoupáme ještě téměř 200 výškových metrů, místy nepříjemnou sutí. Vzhledem k některým částem výstupové i sestupové trasy jsou vysoké boty výhodou.

Výstup začíná klíčovým místem podle plánku. Je to docela nenápadné, ale C/D odpovídá – spíše bych ale hodnotil až D. Je lehce vytlačující. Následuje ještě jedno místo C/D . Výše snadnější. Skála je členitá.

Asi po 1,5 h travnatá část a opět skalní výstup s místem C/D.
Asi po 2 h výstupu lanové jištění končí, pokračujeme pěšinou v trávě. Výše opět hřebínek A/B, připadně I. , před vrcholem B a B/C.
Na vrcholku bílý „lavinový box“.

Podle plánku má sestupová cesta 250 výškových metrů a střídá se tam 1 x C, jinak B a B/C. Je to v sestupu, je potřeba se dívat pod nohy. Jednou je potřeba se pořádně vyklonit, aby byly vidět stupačky pod převískem.- asi to C.

V jednom místě se sjede po laně do rokliny a pak se na druhé straně musí zase vyšplhat nahoru.

Celkově sestup zajištěnou cestou přibližně 1h.

Od konce zajištění sestup do sedla Alpenklubscharte (odtud značeno do Fulpmesu 4h) a pak pěšinou ve stráni traverz vlevo a posléze odbočka vpravo, dolů. Serpentiny, ale dobře schůdné. Sestup se zdá dlouhý. Cesta vyúsťuje kousek nad Schlickeralmem (s vrcholu asi 2,5 h). Odtud po některé z výstupových tras do Fulpmesu