Regensburger Hütte Klettersteig

Oblast Alpy-Centrální rakouské, Stubaiské Alpy
Stát Rakousko
Vrchol(y)
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P- Falbesoner Ochsenalm - Regensburger H. - klettersteig - Regensburger H - Falbesoner Ochsenalm - P

1 km JZ  směrem od obce Volderau.
Po dálnici A13 k Exitu 10, nebo silnicí B182 Innsbruck – Brenner do Schönberg im Stubaital a zde dále po silnici B183 do Neustift im Stubaital a dále do Volderau. Za ním buď vlevo parkoviště St. Klaus Äuele, nebo ještě o 1 km dále St. Falbeson. Zde parkoviště.

Od St. Klaus: Z parkoviště (parkovné 8E 8-20 h v r. 2022 ) přes silnici a po trase cyklotrasy k rozcestníku a zde vlevo směr Regensburgen Hütte. Stoupáme příjemnou silničkou asi 45 minut do výše 1390 m. Zde se zleva připojuje cesta od parkoviště St.Falbeson, cesta č. 133, která strmě stoupá serpentinami vzhůru.
Dále po značené cestě č. 133, která zkracuje zejména na počátku dlouhé serpentiny silničky s cyklostezkou. Stoupáme až do výšky asi 1770, kde se definitivně napojujeme na silničku a tou až na Falbesoner Ochsenalm. Zde možné občerstvení. Odtud již vidíme náš cíl- chatu Regensburger H. Dále pěšinou přes pastviny a pravým okrajem údolí stoupáme, později sérii serpentin strměji k chatě.
U chaty šipka ke klettersteigu 5 minut. Přejdeme můstkem potok, trochu vlevo k jezírku. Lze obejít z obou stran. Na druhé straně pokračujeme ne příliš výraznou stezkou značenou dřevěnými kolíky.
Vpravo se objevuje cvičná skalka.
Od cvičné skalky kousek sestup a traverz k místu nástupu na vlastní klettersteig.

Cvičná skalka:
Zde zprava hrana C/D a traverz B, uprostřed C, zleva A – B. Šikovné na rozlezení

vlastní klettersteig:
Cesta je nejtěžší ve spodní části C/D– spíše se blíží D, ale dobře držící skála. Výše již snadnější B/C plotnovité a C - . Nakonec již snadno ke konci jištění.

Návrat zpět špatně zřetelnou pěšinou ke kříži a odtud pěšinou sestup ke cvičné cestě a odtud po nástupové cestě zpět k chatě.
Od chaty sestup po výstupové trase. Zejména u horních serpentin silničky může být pohodlnějí cesta po silničce namísto zkratkou.

Literatura
Mapa Kompass č. 83, Stubaier Alpen
Web https://www.bergsteigen.com/touren/klettersteig/regensburger-huette-klettersteig/
Počasí
Chaty Falbesoner Ochsenalm , Regensburger H.