Henne Klettersteig B-D

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Kitzbüheler Alpen
Stát Rakousko
Vrchol(y) Henne
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (B)
Nadmořská výška 2078 m n. m.

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

P - Wildalm - klettersteig - cesta zpět

0 km JV  směrem od obce Fieberbrunn.
Po dálnici přes hraniční přechod Kufstein. Za ním vlevo po silnici B173 a dále o silnici B178 do St. Johann in Tirol. Odtud do Fieberbrunnu. Na koknci obce vpravo vzhůru k údolní stanici lanovky, kde je velké parkoviště

Lanovkou na Larchfilzkogel vzhůru, přesedáme na horní část. Vystupujeme z lanovky a klesáme po značené cestě kousek dolů, k lavičce v sedélku, za ním. vpravo lehce klesající traverz po cestě 2 k salaši Wildalm.
Pokračujeme vlevo dolů po příjezdové cestě – cesta č. 12 – a na křižovatce vpravo vzhůru po silničce – cesta č. 18. Po silničce,od jejího konce pěšinou v pastvinách vzhůru k horní stanici lanovky Reckmoos Nord II – v létě mimo provoz. U stěny budovy lanovky je k dispozici pitná voda.

Od budovy lanovky vzhůru klečí po cestě č. 19.

Nástup na vlastní zajištěnou část končí u rozdvojení cest různé obtížnosti. Vlevo vede varianta B – Panoramasteig,

vpravo varianty C a D. Cesta C je označena jako Da Rassig První pasáž je velmi strmá,několik vysokých stupů, spíše těžší C .Za odbočkou cesty D vpravo pokračuje cesta C žebříkem.

Cesta D – označená jako Da Zache - odbočuje z C vpravo traverz vpravo, lanový most, asi 2 m dolů, traverz vpravo do celkem hladké stěny. V ní po umělých stupech a na konci velmi strmě vzhůru.

Nad skalkou se cesty C a D spojují a pokračují dále.

Nakonec se zleva připojí i cesta B a dále pokračujeme k dalšímu rozdvojení cest.
Levá varianta má obtížnost B

Pravá varianta - Da Luftig - má obtížnost B/C, má více kramlí a strmější terén.

Od spojení cest dále stoupáme hřebenem vzhůru, na konci pěšinkou v úzkém hřebínku na vrchol Henne 2078 m.

Sestup: S vrcholu sestoupíme po cestě č. 6 do sedla s vrcholem Marokka a odtud vlevo, kde s napojí na na cestu č. 2 a pokračujeme vpravo k jezeru Wildsee a odtud dále k Wildalm a k lanovce.