Schwärzenkamm Klettersteig

v horní části

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Ötztalské Alpy
Stát Rakousko
Vrchol(y) Schwärzen Spitze (2980 m)
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

Obergurgl - Hochwildehaus - Schönwieshütte - klettersteig - Schönwieshütte - Obergurgl

0 km Z  směrem od obce Obergurgl.
Příjezd autem: Z dálnice A12, případně silnice 171 u Imstu odbočíme do Ötztalu a pokračujeme do Obergurgl . Zde na počátku obce vlevo na parkoviště u lanovky. Je zde zákaz nočního parkování.

Od parkoviště projdeme do centra a zde po šipkách směr Hochwildehaus . Vlevo vzhůru, serpentina a silnička vede ke střední stanici lanovky. Pak dál po silničce vzhůru – ta zprava obtáčí kopec – až k chatě. Schönwieshütte. Odtud ještě kousek vzhůru, sedlo a 30-50 m dolů / pod námi je asi v údolí neprostupný kaňon/. Kolem malé salášky s vodou, traverz a nakonec strmý výstup po silničce k Langtalereck H.
Dál kolem chaty pokračuje pěšinka ke klettersteigu.

Nejprve traverz, pak odbočka dolů k lávce,přes vodu a opět vzhůru skoro až na úroveň chaty. Chodník vzhůru je upraven, často skládaný z kamenů jako schody, na větších kluzkých plotnách kramle/. Plánek Schwärzenkamm klettersteigu z www.bergrteiger.com je špatný, na místě je jiný, podstatně podrobnější. Celá cesta vystrojena malými zalepenými armovacími oky, u přepínek často velká kramle na obě nohy.
Na počátku stěnka, kde je to hodně strmé, ale stupy perfektní. V podstatě většina cesty se dá jít jen nohama. Těžší místa: 1 x před 1. i 2. únikovým místem.
Kus před koncem je jeden dlouhý krok.
Od konce zajištěné cesty dále lehce klesajícím traverzem / značeno dřevěnými sloupky/ sestup na pěší značenou cestu a tou na vrchol.

Po příchozí značené normální cestě. Pokud máme čas, je možno pokračovat na Obergurgel Klettersteig. V tom případě za chatou odbočíme vlevo po šipce na Zimmewand 30 minut. Klesáme dolů borůvčím a nízkými keři k hranici lesa. Zde okruh Zimmerweg. Jdeme vlevo, je tu několik vyhlídek do kaňonu s vodopády. Dole – v úrovni chaty – je odbočka na klettersteig. Již před tím výhledy na klettersteig – zejména na lanové mosty.