Kühtai Panorama Klettersteig

závěrečná věžička

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Stubaiské Alpy
Stát Rakousko
Vrchol(y) Pockkogel (2807 m)
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D/E)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Extrémně těžké (E)  5/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

parkoviště - Dreiseenhütte - klettersteig - Steinseehütte - parkoviště

0 km Z  směrem od obce Kühtai.
Příjezd autem: Z dálnice A12, případně silnice 171 v Zirlu na Kematen a dále vzhůru na Kühtai. Nebo z dálnice A12, případně silnice 171 u Imstu odbočíme do Ötztalu a v Ötzu vlevo na Kühtai po silnici L 237. Zde pod hotely na rozlehlé parkoviště lanovky Dreisseenlift.

Od parkoviště vzhůru k hotelům. Na „náměstí“ kašna s pitnou vodou.
Od rozcestí jdeme směrem na chatu Dreiseenhütte. Přes ohradník a ( bez značek) skoro ve spádnici – lehce vpravo, vzhůru. Pak se cesta stáčí vlevo, nad krátký vlek. Od něj již vede prašná silnička dál k chatě a za ní stále po silničce k horní stanici lanovky Dreisseenlift. (Kus za chatou se cesta rozdvojuje: vpravo k jezeru a vlevo k horní stanici. Lze použít obě cesty, v závěru se spojí).
Před závěrečným stoupáním v uzávěru údolí vpravo odbočka k nástupu klettersteig. Traverz pod skály.

Stěnka Gaudi Wandl nad nástupem vypadá z dálky extrémně, ale jde o kramlový žebřík obtížnosti D. Poslední přepínka je lehce převislá. Následují snazší pasáže, pěkné lezení plotnovitým hřebínkem.
Následuje malá loučka, za ní několik pasáží B a C. Úsek D/E je opět kramlový žebřík, jedna přepínka je náročnější.
Následuje traverz a sestup na širokou suťovou terasu, kterou sestupujeme vpravo pod spádnici vrcholu Pockkogelu. Pokračování není ve spádnici vrcholu, ale o jedno žebro dříve. Na skále je veliká červená značka.
Tato část je snazší – převážně C. Cesta vystoupá na hřeben, pokračujeme i chodecky hřebenem pod vrcholový výšvih. Komínek C/D, opět skalnatý hřeben a vpravo C a závěrečný kramlový úsek D.

Sestupujeme na druhou stranu, směrem na přehradní nádrž, nepříjemná suť na stupech. Sestoupíme do sedla, odtud doprava cesta rychle klesa / opět suť/ až skoro k hladině přehrady. Odtud traverzující cesta nad vodou, v r. 2017 je uzavřena a místo kolem zábran se nadchází asi o 10-20 m kvůli odtrhu. Přicházíme k chatě.
Dál lze jít buď po silnici, nebo po silnici jen kus a pak po značce dolů směr Dortmunder H. – to je o hodně kratší